Stø har vært, og er, på en veldig spennende reise. En reise som har gitt stor vekst, både i størrelse av selskapet, men også kompleksitet. Gjennom ulike oppkjøp, etablering av nye forretningsområder og utvidelse av produktporteføljen de siste årene ser vi behov for å rigge oss for fremtiden. Derfor har vi opprettet en ny lederstilling innen støtteområdet økonomi og styring som skal lede en dyktig gjeng som i dag har ansvar for controlling, rapportering, regnskap, fakturering og data & innsikt (analytics). Avdelingen du vil lede heter Controlling and analytics og du rapporterer til CFO.
Hva blir oppgavene dine?
Som leder for Controlling and analytics vil du lede et team på 10 personer, med et bredt spekter av fagområder, oppgaver og kompetanse. Personalledelse, det å bygge team og hente synergier på tvers vil være sentralt i rollen. Teamet jobber bredt ut mot hele organisasjonen og er del av de fleste store prosessene i selskapet. Bidragene fra Controlling and analytics er vesentlige for at selskapet skal lykkes. Et mål er derfor å evne å bygge et fleksibelt team som proaktivt rådgir og støtter forretningsområdene, ledergruppen og styret.
Fagområdene som teamet jobber med i dag er:
- Økonomi og finans eier alt fra regnskap, prognoser, business case, porteføljestyring, business controlling og mye mer. De er vesentlige bidragsytere når det gjelder beslutningsunderlag til forretningsområder, ledergruppen og styret.
- Data og innsikt bygger innsikt for blant annet merkevarene BankID og BankAxept. Dataen brukes både til beslutningsstøtte for forretningsutvikling, som grunnlag for fakturering, i prosjekter, til salg, gi innsikt til ledelsen og styret, men også til annen intern og ekstern rapportering.
- Faktureringsteamet jobber med å sikre forbedring, automatisering, utvikling og kvalitetssikring av fakturaløsningen og kundeportalen. De bygger og drifter systemet som oppretter og sender ut ca. 40 000 fakturaer i måneden.
Fagområdet du vil lede spenner bredt. Som leder for teamet vil du ha det overordnede faglige ansvaret, men du trenger ikke mestre alt dette selv. Om noe er nytt er det viktigste at du er nysgjerrig og interessert i å forstå og lære av de som kan det. Du vil stille krav når det trengs og hjelpe med prioriteringer og støtte med faglig sparring, både for teamet og andre i organisasjonen. Du vil også ha ansvaret for å sikre utvikling av fagområdene i takt med selskapet og markedet. Det er også operative oppgaver i denne stillingen. Det vil være business case, forbedring av prosesser, godkjenninger, notat på skriv til ledergruppen og årsregnskap for å nevne noe.
Er dette deg?
Du har relevant høyere utdanning innen økonomi, regnskap eller revisjon. Du har erfaring med personalansvar og brenner for det, samt noen års erfaring fra en lederstilling innen økonomi/regnskap/rapportering i et stort/mellomstort selskap med konsernstruktur.
Fagfeltet er bredt, og samarbeidsflatene inn mot organisasjonen er mange. Du kan derfor balansere mange baller i lufta på en gang og er god på prioritering og tidspress. Struktur og kvalitet er viktig for deg.
Du er nysgjerrig og kan utfordre det etablerte, men allikevel med ydmykhet. Du evner å se de lange linjene og samtidig jobbe operativt. Ingen oppgaver er for store eller små, for hos oss er stjernene de som ikke er redde for å brette opp ermene og få ting gjort. Du kommuniserer godt både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
Hvis du kjenner deg igjen og har lyst til å jobbe hos oss - send søknaden din ved å trykke på "søk her" og legg ved din CV.
Er du usikker, men fristet, så kan du jo søke likevel og se hva som skjer. Har du spørsmål, så ring Endre i OPUS eller send han en e-post, og så vil han svare deg etter beste evne.
Hva får du hos oss?
Hos oss er vi opptatt av å ha det bra på jobb. Vi er glade i å feire sammen, har et godt sosialt miljø og et veldig aktivt bedriftsidrettslag, med løpetreninger, sjakk-klubb, padling, padel, organiserte hytteturer og mye mer. Vi kan også tilby flere fantastiske goder, blant annet en av de beste forsikrings- og pensjonsordningene på markedet. Forsikringene dekker våre medarbeidere både på jobb og i fritiden, rett og slett fordi vi synes de fortjener det beste. God balanse i mellom arbeids- og privatliv er viktig. Derfor har vi fleksibel arbeidstid som gir deg handlingsrom i din hverdag utenom kjernetid.