OBOS Eiendom søker nå en Business Controller som skal være med å bidra til gode analyser, økonomistyring, budsjett og prognoser. OBOS Eiendom er en av landets største eiendomsutviklere og kombinerer næringseiendom med boligbygging. Vi skal nå i gang med Construction City, et av Norges største pågående byutviklingsprosjekt, og søker derfor en ambisiøs Business Controller. Du vil jobbe tett med oppfølgingen av økonomien i divisjonen på et overordnet nivå, men også involvere deg i prosjektene. Stillingen rapporterer til økonomisjef for OBOS Eiendom, og sammen vil dere jobbe for god økonomistyring i påbegynte og fremtidige prosjekter samt forvaltning av eiendomsporteføljen.
Som Business Controller vil du ha ansvar for porteføljer av boliger og eiendommer, og jobber derfor tett med flere grupperinger innad i OBOS. Eiendomsporteføljen består av over 700 000 kvm lokaler. I denne rollen vil du være sentral i arbeidet med å innhente, videreutvikle og analysere nøkkelinformasjon for å bidra til at divisjonen gjør de strategisk riktige beslutningene. Du vil få ansvar for verdisetting og utleiegrad av eiendomsporteføljen. I tillegg vil du i denne rollen få stor innflytelse til å påvirke og effektivisere arbeidsrutiner og prosesser. OBOS er i stadig endring, og ønsker å få med endringsvillige og fremoverlente ressurser på laget. Den rette kandidaten vil få store muligheter til å utvikle seg.
Sentrale arbeidsoppgaver og ansvar
- Analyse og oppfølging av eiendomsporteføljen OBOS Eiendom
- Ansvar for verdsettelse og utleiegrad av eiendomsporteføljen samt rapportering
- Sparringspartner for divisjonen og kontakt inn mot konsernfinans/økonomi
- Kvalitetssikre kalkyler og sluttprognoser
- Bidra ved transaksjoner og akkvisisjon av eiendommer
- Opplæring i økonomioppfølging og systemstøtte
- Bistå økonomisjef med budsjett, prognose, kvartalsrapportering og ad-hoc analyse for OBOS Eiendom konsernet
- Videreutvikle og effektivisere rutiner og prosesser, særlig knyttet til nylig implementert ERP system og Power BI med fokus på å digitalisere arbeidet
Kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdannelse, siviløkonom/ master e.l.
- 3-5 års arbeidserfaring, gjerne fra prosjektrelatert økonomistyring
- Interesse for system og meget gode Excel-kunnskaper
- Gode analyseferdigheter og forretningsmessig forståelse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
Vi ser etter en strukturert og proaktiv person med interesse for eiendom. Vi tror du er selvstendig, samtidig som du verdsetter tett samarbeid og løpende kommunikasjon. Du bør være forretningsorientert og nysgjerrig, og bidra til å støtte forretningsområdet på en god måte. Ambisiøse kandidater med evne til å skape gode relasjoner, og som trives i et fremoverlent arbeidsmiljø, oppfordres til å søke.
OBOS tilbyr
OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom, og jobber med områder som har stor verdi for mange. Dersom du er rett kandidat, kan vi love deg en spennende jobb. Utover dette tilbyr OBOS:
- God pensjons- og forsikringsordning
- Gunstig boliglån, sparing og forsikringer
- Fleksitidsordning, avspaseringsordning og sommertid
- Tilgang til treningsrom
- Arbeidssted vil være i Oslo sentrum på Hammersborg Torg
Søkere bes registrere seg med CV, vitnemål fra vgs og høyere utdanning, arbeidsattester og kortfattet søknadsbrev.